poniedziałek, 12 listopada 2012

Hanrapetutyan Hraparak – Plac Republiki



Przejrzałam ostatnio swojego bloga od ‘deski do deski’ i doszłam do wniosku, że wprowadziłam tu trochę chaosu. Czasami w notkach, pojawiają się miejsca, czy nazwy dla mnie już dobrze znane, ale wam niekoniecznie. Dlatego też dzisiaj robię pierwszy krok w stronę względnego porządku i przedstawiam wam jeden z głównych punktów w Erywaniu – Plac Republiki, który został wspomniany już w tej notce.


 Plac jest raczej kształtu owalnego i otacza go kompleks bardzo podobnych do siebie budynków wybudowanych w charakterystycznym dla Armenii stylu. W niektórych z nich mieszczą się: Narodowe Muzeum Historii, Ormiańska Galeria Narodowa oraz Hotel Mariott. Zazwyczaj kręci się tu dużo ludzi i jeśli chcemy spotkać obcokrajowców, to tu chyba będzie najłatwiej (co i tak nie znaczy, że jakiegoś spotkamy^^).
Budynek galerii.

 Ważne miejsce na Palcu Republiki zajmują śpiewające fontanny, przez niektórych nazywane też tańczącymi. W sumie to i jedna i druga nazwa jest odpowiednia, bo podczas fontannowego show zarówno słucha się muzyki, jak i ogląda wirujące, strzelające, wibrujące strumienie wody, co wygląda trochę jak taniec. Ich popisy można podziwiać w okresie letnim i wczesno jesiennym, ale tylko od godziny 21:00 do 23:00, bo potrzebują ciemności, by osiągnąć dobry efekt świetlny. Osobiście bardzo lubiłam chodzić tam w październikowe wieczory i „wyłączać się” zupełnie na te dwie godziny. Raz byliśmy tam nawet razem z Martinem i przyglądaliśmy się w zupełnym milczeniu, gdy niespodziewanie po kilku nastrojowych francuskich utworach zagrali skoczne farmerskie country i oboje wybuchliśmy śmiechem. :)

I przy okazji - poznajcie wszędobylskich wojskowych. ;)


Tak więc Plac Republiki już za mną – od razu mam czystsze sumienie. :)

2 komentarze:

  1. Hahaha, nie ma to jak nazwa po ormiańsku. :D
    Oraz pozdro dla ciebie, D., gdyż nazwa "Plac Republiki" pojawiała się w co drugiej notce, a nie tylko w tej, którą zalinkowałaś. ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. xD Pozdro dla mnie, wydawało mi się, że w co najwyżej dwóch notkach o nim wspominałam. :D

    OdpowiedzUsuń

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...